GT4 Enduro S3

pirtek-fts
Alpine-logo-1440x900
Alpine Centre Brussels

Nieuw bij GTSV!  Een kampioenschap gebouwd rond de GT4 series.  Een seizoen van 8 races, met een pauze rond Kerstmis, gereden om de twee weken op de zaterdagen tussen het GT3 kampioenschap, dus zonder overlapping.  Er is geen tuning toegelaten, wel staat Balance of Power aan.  Ook alle rijhulpmiddelen zijn toegestaan in dit kampioenschap. 

Inschrijven is verplicht, en kan enkel HIER

Beschikbare GT4 wagens

  • Alfa Romeo 4C GR.4
  • Aston Martin VANTAGE GR.4
  • Audi TT CUP 2016TT Cup ’16
  • BMW BMW M4 GR.4
  • Bugatti VEYRON GR.4
  • Chevrolet CORVETTE C7 GR.4
  • Citroen GT BY CITROEN GR.4
  • Dodge VIPER GR.4
  • Ferrari 458 ITALIA GR.4
  • Ford MUSTANG GR.4
  • Honda NSX GR.4
  • Hyundai GENESIS GR.4
  • Jaguar F-TYPE GR.4
  • Lamborghini HURACAN GR.4
  • Lexus RCF GR.4
  • Mazda ATENZA GR.4
  • McLaren 650S GR.4
  • Mercedes-Benz SLS AMG GR.4
  • Mitsubishi LANCER EVOLUTION FINAL EDITION GR.4
  • Nissan GT-R GR.4
  • Peugeot RCZ GR.4
  • Porsche CAYMAN GT4 CLUBSPORT 2016
  • Renault Sport MEGANE GR.4
  • Renault Sport MEGANE TROPHY 2011
  • Subaru WRX GR.4
  • Toyota 86 GR.4
  • Volkswagen SCIROCCO GR.4

Circuits & Data

09/11 Mount panorama

23/11 Dragon Trail Kust

07/12 Monza

21/12 Spa (als die er niet is Goodwood)

Kerstbreak

18/01 suzuka

01/02 Brand Hatch

15/02 Alsace

29/02 Nürburgring

Nieuw seizoen – oude èn nieuwe regels – GT4 versie!

Dit stukje is toch BELANGRIJK om even door te nemen.  Regeltjes en lijstjes zijn geen plezante materie, we know, maar je hoeft ze maar 1 keer te lezen zodat je begrijpt wat we van ALLE piloten verwachten dit seizoen.

  • Het toegekend krijgen van een klasse (PRO, AMPRO of AM) mag je zien als een soort kwaliteitsmerk.  Je legt hiermee de lat hoger voor jezelf dan bij een funcup, of een dagelijkse race op GTS.  Er wordt verwacht dat je de basistechnieken van het racen al goed onder de knie hebt, maar tractiecontrole, kegeltjes, racelijnen en andere rijhulpmiddelen mag je wel nog gebruiken.

  • Inschrijven wil zeggen dat je jezelf verbindt om de 8 races van het kampioenschap te rijden.  Niet komen opdagen zonder verwittigen is daarom uit den boze.  Wie daar 2 keer in slaagt wordt uit het kampioenschap gezet en hoeft zich het volgende seizoen niet in te schrijven.

  • Uiteraard kan het zijn dat je een race eens niet kan meedoen. En dat kan zelfs meerdere keren gebeuren, daarom is het enige wat je moet doen: Verwittigen.  Laat weten aan de crew of lobbyhost dat je een bepaalde wedstrijd niet kan meerijden, zodat eventuele reserves kunnen opgeroepen worden.

  • Omdat er op 8 races in 4 maanden tijd wel eens iets kan mis gaan voor jezelf, is dit seizoen het 87.5% = 100% principe actief.  Dit wil zeggen dat 87.5% van je races voor 100% van je punten zullen tellen.  Je kan dus een joker inzetten; een race waarvan je zelf mag kiezen dat de punten niet hoeven mee te tellen.  Het totale puntensaldo wordt dus berekend op 7 races.

  • De plaatsen zijn beperkt
    Er zijn 16 plaatsen per klasse.  Eens deze plaatsen volgeboekt zijn, en het kampioenschap van start gegaan is, moet je in principe wachten op volgend seizoen voor een nieuwe inschrijving.  Je kan jezelf wel als reserve opgeven. Je wordt dan ook geacht te oefenen voor de wedstrijden, zodat je iemands plaats in je toegewezen categorie kan vervangen wanneer dat nodig zou zijn.  Je rijdt dan echter niet mee voor punten, wel voor de ervaring.
  • Neem je race live op.

    Dubbele tap op de share knop aan het begin van de race neemt je race lokaal op vanuit je eigen standpunt. Dat beeldmateriaal is nodig voor eventuele incidenten waar je mee te maken had.  Dit is in principe de enige vorm van ‘bewijsmateriaal’ die de crew zal aanvaarden bij het indienen van incidenten.

  • In-game tijdsstraffen

    Een tijdsstraf los je in binnen de ronde, weg van de racelijn; minimaliseer hinder voor anderen. De straf moet herleid zijn naar 0 als je terug over het punt rijdt waar je de straf opliep.

  • Doe geen rage quit tijdens de race

    Incidenten gebeuren en kunnen nare gevolgen hebben. Geef niet op, rijd je race uit. Je krijgt er punten voor en kudo’s! Als je slachtoffer was van een echte fout, kan dat nadien rechtgezet worden.  Besef dat het verlaten van de lobby tijdens een race LAG met zich meebrengt, waardoor andere piloten hinder ondervinden van jouw frustratie.  Ben je het echt beu? Alle begrip hoor, rij gewoon de pits in, en laat je wagen daar staan tot het eind van de race.

  • Een incident veroorzaken

    Als je zelf schuld hebt aan het veroorzaken van een incident waarbij je plaatsen wint, vertraag dan, of stop desnoods weg van de racelijn, en laat de gedupeerde terug passeren. Fair racing!

  • Bespreek incidenten niet openbaar
    Incidenten kunnen met elkaar besproken worden in privé berichten. Als je onderling geen oplossing vindt, spreek dan een crewlid aan. Bespreek geen incidenten in de groepschat of in de lobbies.

Raceverloop & punten

De lobby van jouw klasse zal, afhankelijk van de mogelijkheden van de host, een tijdje voor aanvang van de kwalificatie open gaan.  De instellingen van de lobby kan je binnenkort HIER terugvinden.

Om 21u stipt start de kwalificatie.  Indien je niet op tijd bent voor de kwalificatie kan je niet meer meedoen aan de race.  Indien je de lobby host verwittigt dat je max. 5 minuten te laat zal zijn, kan de lobby host beslissen om de kwalificatie te laten starten om 21u05.

Eens de kwalificatie gestart is, ga je niet meer uit de lobby, want meedoen aan de race zal dan niet meer mogelijk zijn.

Na de kwalificatie volgt onmiddellijk de start van de race.  De start is met valse start controle; Zorg ervoor dat je hierop geoefend hebt.  

De race is een endurance van 60 minuten.  Het nemen van pits, bijtanken en bandenkeuze is volledig aan jou. Er wordt op dat niveau niets opgelegd.

Puntenverdeling:

1ste: 21 punten
2e: 18 punten
3e: 15 punten
4e: 13 punten
5e: 12 punten
6e: 11 punten
7e: 10 punten
8e: 9 punten
9e: 8 punten
10e: 7 punten
11e: 6 punten
12e: 5 punten
13e: 4 punten
14e: 3 punten
15e: 2 punten
16e: 1 punt

Pole position: 1 extra punt
(te behalen tijdens Qualifying)
Snelste ronde: 1 extra punt
(te behalen tijdens Race)